Apartman karar defteri tasdik edilmezse ne olur?
Konut kayıtlarının onaylanmaması nedeniyle cezai sorumluluk. Konut kaydı bir inceleme sırasında onaylanmazsa, konut yönetimi para cezasına çarptırılacak ve bu para cezasını kendi cebinden ödemek zorunda kalacaktır.
Apartman karar defteri tutulmazsa ne olur?
Apartman karar defteri yoksa, yönetici ve apartman kat malikleri kurulunun aldığı kararlar ve işlemler kayıt altına alınamaz, bu da hukuki sorunlara yol açabilir. KMK’nın 33. maddesine göre, apartman kat malikleri defterinin düzenli olarak tutulması gerekir.
Kat malikleri toplantıya gelmezse ne olur?
Kanun, kat malikleri derneğine karşı iptal davası açabilecek kişilerin kat malikleri olduğunu hükme bağlamıştır. 33/f.1 vd.
Apartman karar defteri resmi belge midir?
Noter onaylı resmi belge olan “Karar Defteri”nin takvim yılının bitiminden itibaren bir ay içinde noterce onaylatılıp kapatılması zorunludur.
Apartman karar defteri kaç yıl saklanır?
Yönetmeliğin 107 nci maddesine göre; konut ve site yönetimleri, işyerine ilişkin her türlü defter ve belgeleri, ilgili oldukları yılı izleyen takvim yılından başlamak üzere on yıl süreyle saklamak ve istenildiğinde ibraz etmek zorundadır.
Apartman karar defteri noter onayı kaç TL?
Madde 9 – Defterlerin açılış izni için, yüz sayfaya kadar (yüz sayfa dahil) sayfalar için 12,99 TL, yüz sayfanın üzerindeki her yüz sayfa için 4,87 TL teyit ücreti alınır. Defterlerin uzunluğu yüz sayfadan fazla olup kesri elli sayfaya kadar ise ücret alınmaz. Elli ve daha fazla kişi olması halinde 4,87 TL ücret alınır.
Apartman karar defteri noter onayı şart mı?
Kat Mülkiyeti Kanunu’nda bu ad altında bir defter düzenlenmemiş olsa da, uygulamada gelir ve giderleri açıkça izlemek için bu ad altında bir defter tutulur. Bu genel muhasebe defteri noter tasdikli olmalı ve nihai onaya tabi olmalıdır.
Karar defterine ilk ne yazılır?
(a) Tutulacak defterler ve uyulacak esaslar şunlardır: 1) Karar Defteri: Yönetim Kurulu kararları tarih ve numara sırasıyla bu deftere yazılır ve kararlardan altısı toplantıda hazır bulunan üyelerce imzalanır.
Apartman yöneticisi gelir ve giderleri tabloya asmak zorunda mı?
Gelir ve gider hesabı yayınlama zorunluluğu: Kat mülkiyeti yöneticisinin gelir ve gider hesabı göstermesi konusunda açık bir yasal zorunluluk yoktur. Ancak, Kat Mülkiyeti Kanunu’nun 18. maddesine göre, kat maliklerinin kurul tarafından her an bilgi ve inceleme alma hakkı vardır.
Apartman kararları kaç kişi ile alınır?
Madde 30 – Kat malikleri kurulu, kat maliklerinin sayı ve pay bakımından yarıdan bir fazlasının katılmasıyla toplanır ve oy çokluğu ile karar verir. (Değişik ikinci fıkra: -5711/15 md.) Çoğunluğun sağlanamaması sebebiyle ilk toplantı yapılamazsa, ikinci toplantı en geç onbeş gün sonra yapılır.
Apartman yöneticisi en fazla kaç yıl için seçilir?
Ancak kanun ve yönetim planı çerçevesinde müdür en fazla üç yıl görevde kalabilir ve yeniden seçilebilir.
Apartman yöneticisi maaş alır mı?
Özetle; Kat mülkiyeti sahiplerinin sorduğu sorulardan biri de kat mülkiyeti yöneticisinin maaş alıp almadığıdır. Kat mülkiyeti yöneticileri maaş değil ücret alırlar. Kat mülkiyeti ve mülk yönetim ücretleri zorunlu olmasa da kat mülkiyeti derneği tarafından belirlenir. Kat mülkiyeti sahibi, yöneticiye ödenecek ücret miktarını belirler.
Karar defterine yanlış yazılırsa ne olur?
Yanlış rakam veya yazı çekilirse, rakam ve yazıyı çeken tarafından paraflanır. Defterlerde tutulan kayıt; çizilerek, kazınarak veya silinerek okunmaz hale getirilemez. Karar defterinin imza için sayfasının sonunda bırakılan kısım hariç, defterin satırları çizilmeden boş bırakılamaz veya atlanamaz.
Karar defteri imzalamazsa ne olur?
Karara karşı oy kullanan apartman sahipleri, itiraz gerekçesini belirten bir tabela asarlar. Bu defterin amacı, alınan kararların resmen uygulanmasını sağlamaktır. Bu yükümlülüğe uymayan yöneticiler, ilgili kanunun 33. maddesinde belirtilen para cezalarına tabi tutulurlar.
Karar defteri tasdik edilmezse ne olur?
Defter tasdik edilmezse ne olur? Defter tasdik cezası: Öngörülen defterlerden hiçbirini tutmayan mükelleflere birinci derece usulsüzlük cezası uygulanır. Vergi Usul Kanunu’nun kayıt kurallarına ilişkin hükümlerine uymayan mükellefler birinci derece kabahat cezasıyla karşı karşıya kalır.
Defter tasdik edilmezse ne olur?
Türk Ticaret Kanunu’na göre tasdiki zorunlu defterlerin tasdiki yapılmadığı takdirde idari para cezası uygulanacaktır.
Yönetim kurulu karar defteri kapanış tasdiki yapılmazsa ne olur?
Türk Ticaret Kanunu, 2023 yılında noterce düzenlenen ticari defterlerin açılış veya kapanış yetkilerini süresinde yaptırmayanlara 31.097 TL idari para cezası verilmesini öngörüyor.
Apartman yöneticisi onay almadan harcama yapabilir mi?
634 sayılı Kat Mülkiyeti Kanununda, yöneticinin kat mülkiyeti veya sitede gerekli harcamaları yapmadan önce kat maliklerinin iznini veya onayını alması gerekip gerekmediğine ilişkin özel ve ayrıntılı bir düzenleme bulunmamaktadır.
Yönetici karar defterini kaybederse ne olur?
Yönetici noterde defteri yıllık olarak kapatmazsa veya defteri ve diğer belgeleri saklamazsa, Kat Mülkiyeti Kanunu’nun 33. maddesindeki duruma göre ceza alır. Peki defter kaybolursa ne yapmalı? Defter kaybolursa, yeni bir defter alıp notere tekrar onaylatmak gerekir.